Szeretettel köszöntöm Önöket a Kiskunlacháza-Áporka Óvodai Társulás honlapján!
Remélem, hogy a honlap segítségével több információt és átfogóbb képet kaphatnak intézményünk életéről. Köszönjük azt a sok segítséget, amit a szülőktől, támogatóktól kapunk. Minden erőnkkel azon vagyunk, hogy óvodánkban magas színvonalon családias, derűs környezetben neveljük a hozzánk járó kisgyermekeket.
Nevelési év rendje:
Nevelési évünk időtartama: 2012.szeptember 1. – 2013. augusztus 31.
Óvodásaink fogadásának időpontja: 2012. augusztus 27.-től.
Új gyermekek fogadásának időpontja: 2012. szeptember 3-től.
Szünetek időtartama:
Őszi szünet: 2012. október 29-től – november 4.-ig tart. A szünet előtti utolsó tanítási nap október 27. (szombat), a szünet utáni első tanítási nap november 5. (hétfő).
Ügyelet: Peregi Óvoda
Téli szünet: 2012. december 27-től - 2013. január 2-ig tart. A szünet előtti utolsó tanítási nap 2012. december 21. (péntek), a szünet utáni első tanítási nap 2013. január 3. (csütörtök).
Ügyelet: Búzavirág Óvoda „A” épület
Tavaszi szünet: 2013. március 28-tól - április 2-ig tart. A szünet előtti utolsó tanítási nap március 27. (szerda), a szünet utáni első tanítási nap április 3. (szerda)
Ügyelet: Búzavirág Óvoda „B” épület
Utolsó tanítási nap: 2013. június 14.
Nevelés nélküli munkanapok felhasználása:
Dátum
|
Felhasználás
|
2012. október 12.
|
TÁMOP Óvodafejlesztési Pályázaton való indulásunk
|
2012. december 15.
|
Téli nevelőtestületi értekezlet
|
2013. április 12.
|
Tavaszi nevelőtestületi értekezlet
|
2013. június 7.
|
Alkalmazotti kirándulás
|
2013. június 28.
|
Tanévzáró nevelőtestületi értekezlet
|
Óvodánk nyitva tartása:
Heti öt munkanapon 6.30 órától – 17 óráig.
A nyitva tartástól zárásig óvodapedagógus foglalkozik a gyermekekkel.
Személyi feltételek:
Engedélyezett létszám:
|
48
|
Óvodapedagógus:
|
31
|
Dajka:
|
15
|
Konyhai alkalmazott:
|
1
|
Óvodatitkár:
|
1
|
Felvett gyermekek száma:374 fő
Csoportok száma: 15
Csoportok
|
Létszám
|
Óvodapedagógusok
|
Dajkák
|
Tulipán
|
15+9 = 24
|
Tamásné Szabó Csillag Virág
Prezsmer Ilona
|
Papsity Béláné
|
Halacska
|
25
|
Horváthné Végh Julianna
Pusztai Tiborné
|
Marcsók Zoltánné
|
Napocska
|
26+1 = 27
|
Nagyné Szecsei Monika
Pusztai Tiborné
|
Nyéki Imréné
|
Csicsergő
|
24
|
Ekker Mihályné
Krepsz Tímea
|
Kallóné Gránicz Magdolna
|
Kiskacsa
|
16+6
22
|
Baloghné Szarka Ágnes
Horákné Vida Krisztina
|
Polgár Lászlóné
|
Pillangó
|
26
|
Bodnárné Fekete Éva
Salga Imréné
|
Bődiné Kátai Erzsébet
|
Maci
|
27+1 = 28
|
Bakóné Tóth Ildikó
Petrovicsné Bárkányi Dolli
|
Vass Jánosné
|
Katica
|
28
|
Horváth Sándorné
Szűcs Nelli
|
Tulkosné Kósa Erzsébet
|
Napocska (Pereg)
|
16+6 = 22
|
Majtényiné Köő Katalin
Fekete Erzsébet
|
Gránicz Istvánné
|
Kiscsillag
|
21
|
Hlavács Gyuláné
Sándor Tamásné
|
Kovács Lajosné
|
Maci
|
20
|
Jaksáné Kiss Erzsébet
Szabóné Markó Katalin
|
Répás Erika
|
Süni
|
29
|
Markóné Kovács Gabriella
Pokornyik Zsuzsanna
|
Horák Andrásné
|
Katica (Pereg)
|
29
|
Koczó Pálné
Sándor Györgyné
|
Kovács Ferencné
|
Süni (Áporka)
|
26
|
Fehér Lóránt Imre
|
Pamuk Alexandra
|
Napocska (Áporka)
|
25
|
Tóthné Árvai Melinda
Ribinszki Szilvia
|
Horváthné Pamuk Margit
|
Összesen:
|
351+23 = 374
|
|
|
Nevelési évünk kiemelt pedagógiai feladata: Magatartás és viselkedés az óvodában (ERKÖLCSI ÉS MUNKÁRA NEVELÉS)
Az erkölcsi-szociális érzelmek alakítása
-
Érzelmi biztonságot nyújtó, bizalmas, szeretetteljes, nyugodt, családias légkör megteremtése.
-
Olyan óvodai élet szervezése, melyben sok a közös élmény, a közös tevékenység. A közös együttlétek, a szimbólumok, jelek erősítsenek meg olyan erkölcsi tulajdonságokat, mint az együttérzés, figyelmesség, segítőkészség, önállóság, önfegyelem, pontosság, szorgalom, kitartás, állhatatosság, szabálytartás, a közösen végzett munka öröme, önzetlenség.
-
A mindennapi testi-lelki edzés lehetősége fejlessze a gyermekek erőnlétét, alkalmazkodó képességének fejlődését, testi harmóniájának kialakulását.
-
A gyermek-gyermek, felnőtt-gyermek viszonyában megmutatkozó pozitív érzelmi töltés segítése, a konstruktív együttműködő, társas kapcsolatok kialakulását, az egészséges önérvényesítést és önértékelést. A gyermek legyen képes a környezetében lévő emberi kapcsolatokban észrevenni a jót és a rosszat.
-
Önmaguk és mások szeretetére, tiszteletére, megbecsülésére nevelés.
-
A szociális érzékenység kialakulása segítse a másság elfogadását.
-
Az érzelmekre épülő kapcsolatteremtő képességek megerősítése segítse a barátkozást, tegye lehetővé, hogy minden gyermek megtalálhassa helyét, szerepét a csoportban.
A szocializációt az óvoda pozitív légköre biztosítja. Az ilyen légkörben nevelkedett gyermeknek fejlődik az „ÉN” tudata, természetes magatartássá válik mások elfogadása, a „MÁSSÁG” elfogadása. Fejlődik erkölcsi tartása és akarata.
A gyerekek megnyilvánulásait a felnőtteknek nyitottsággal, törődéssel kell figyelni.
Feladataink:
-
Pozitív mintán alapuló szociális tanulás
-
Szereteten alapuló családias légkör
-
Másság elfogadása
-
Kedvező érzelmi hatások
-
A gyermek pozitív megnyilvánulásaira épülő fejlesztés
-
A viselkedésformáknak, és az együttélés szabályainak elsajátítása (óvodapedagógus-gyermek, gyermek-gyermek)
-
Alkalmazkodó-képesség kialakítása
-
Nehezen szocializálható, lassabban fejlődő, alacsonyabb fejlettségi szinten álló, hátrányos helyzetű, elhanyagolt gyermekek nevelése – ez a feladat speciális ismereteket, sajátos törődést igényel, szükség esetén megfelelő szakemberek közreműködésével
-
Kiemelkedő képességű gyermekekhez való alkalmazkodás
-
Közös élményekre épülő tevékenységek gyakorlása
-
Erkölcsi nevelés, a gyermek erkölcsi tulajdonságainak (együttérzés, segítőkészség, önzetlenség, figyelmesség), és akaratának (önállóság, önfegyelem, kitartás, feladattudat, szabálytudat) fejlesztése
-
HELYES VISELKEDÉS MAGATARTÁS AZ ÓVODÁBAN ( Varász szavak használata: KÖSZÖNÉS- KÉREM SZÉPEN - KÖSZÖNÖM SZÉPEN – LÉGYSZÍVES - LEGYENSZÍVES)
-
KULTURÁLT ÉTKEZÉSEK (papírszalvéta használata minden étkezésnél, asztali szemetes)
A gyermek nyitottságára építve az óvoda segítse elő, hogy a gyermek tudjon rácsodálkozni a természetben és az emberi környezetben megmutatkozó jóra és szépre, tisztelje és becsülje azt. A gyermeki magatartás alakulása szempontjából modell értékű az óvodapedagógus viselkedése.
A munka tevékenység
Az életre való felkészítés nem nélkülözheti a munkatevékenység lehetőségeinek kihasználását. Az óvodás gyermekek számára a munkatevékenység játékos jellegű, gyakran nem is választható szét a játéktól.
A munka és a munkajellegű tevékenység fontos eszköze a személyiségfejlesztésnek.
Pedagógiai funkciója nem a szakismeretek gyakoroltatása, hanem a gyermekek együttműködési képességeinek fejlesztése. Az önként vállalt feladatok, munkafolyamatok során megélik a közösségért való tevékenykedés örömét is. A munkajellegű tevékenységek a saját és mások elismerésére nevelés egyik formája. Az óvodapedagógusok a gyermekek munkáját mindig konkrétan, reálisan és egyéni képességeikhez mérten értékelik. Ez az a terület ahol az erőfeszítés és az eredmény kapcsolata közvetlenül érzékelhető, belátható, átélhető a gyermekek számára. Ez a legnagyobb motiváló erő, ösztönző, megerősítő tényező.
Alapvető követelmény a tevékenységek során az önállóság, az öntevékenység és a cselekvő tapasztalás lehetőségeinek megteremtése. A különböző munkafajták közös vonása, hogy tevékenykedtetést, tényleges munkavégzést jelentsen az óvodában. Minden olyan munkát elvégezhetnek a gyerekek, amihez kedvük van, egyéni és életkori fejlettségüknek megfelel és testi épségük veszélyeztetése nélkül képesek azt megvalósítani.
Óvodánkban az alábbi munkafajtákat végezhetik a gyerekek:
-
A gyermek saját személyiségével kapcsolatos munkák: önkiszolgálás (öltözködés, testápolás, étkezés, környezet rendben tartása).
-
A csoport érdekében végzett munkák:
-
naposság
-
alkalomszerű munkák (terem és öltöző díszítése, ajándékok készítése, segítés a felnőtteknek és egymásnak, különböző megbízatások teljesítése)
-
növénygondozás (virágok ültetése, gyomlálása, öntözése, gyümölcsszedés)
-
természetsarok rendezése kialakítása
-
kerti munkák gyermekek méretének megfelelő kerti szerszámokkal (fűseprű, gereblye,söprű)
Az óvoda közösségeinek szakmai megbeszélései, értekezletei:
Értekezlet fajta
|
Tervezett időpont
|
Hely
|
Évnyitó nevelőtestületi értekezlet
|
2012. augusztus 30.
|
Búzavirág Óvoda „A” épület
|
Téli nevelőtestületi értekezlet
|
2012. december 15.
|
Búzavirág Óvoda „B” épület
|
Tavaszi nevelőtestületi értekezlet
|
2013. április 12.
|
Peregi Óvoda
|
Tanévzáró nevelőtestületi értekezlet
|
2013. június 28.
|
Áporkai óvoda
|
Óvodánk kapcsolattartási formái a családdal
Óvodánk és a családok kapcsolata:
A szülők mindenkori reális kéréseit, kezdeményezéseit figyelembe vesszük. Mint szülőkkel, mint a nagyszülőkkel igyekszünk az óvodára jellemző családias, közvetlen, a kölcsönös bizalmon és megbecsülésen alapuló kapcsolatot kialakítani, tovább erősíteni. Az elkövetkező időszakban is egyre jobban törekszünk arra, hogy érezzék a szülők, hogy számítunk segítségükre, együttműködésükre.
Család látogatások:
Fontos feladatunk annak feltérképezése, hogy a család és az óvoda fontos elképzelései és nevelési módszerei megegyeznek-e. Meg kell keresnünk a lehetőséget az egységes nevelésre, melyben segít a gyermek és a család megismerése.
Beszoktatás:
A szülők az óvodapedagógusokkal közösen segítik a gyermekek beilleszkedését az óvodai életbe.
Fogadóórák:
Előre megbeszélt időpontban bármikor, akár a szülő, akár a pedagógus kezdeményezi.
Reálisan tájékoztatjuk a szülőket gyermekük fejlődéséről, megbeszéljük a következő időszak nevelési feladatait. Valamennyi tanköteles korú gyermek szüleivel egyéni beszélgetést kezdeményezünk.
Egyéb formák:
Nyílt napok, a szülőkkel közösen kialakított időpontban, illetve szülői kérésre bármikor.
Megismertetjük a szülőket a korszerű nevelési eljárásokkal, ízelítőt kaphatnak az óvoda életéből. Együtt játszhatnak és tevékenykedhetnek gyermekeikkel.
Közös programok:
Különféle rendezvényeket szervezünk, ezáltal is erősítve a család és az óvoda kapcsolatát.